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相似文献
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1.
Wacker P  Wacker R 《Der Internist》2004,45(7):820-825
Open surgical embolectomy may be life-saving in massive pulmonary embolism. Up to now there are no studies concerning the question whether the foramen ovale should be examined routinely during surgery and whether an open foramen ovale should be closed routinely in the same session. Even case reports regarding this question are missing. We report on a 74-year old female patient who developed pulmonary embolism due to deep venous thrombosis. Six days after successful surgical embolectomy the patient developed cardiogenic shock due to a huge thrombus from the right atrium through the foramen ovale into the left atrium and the left ventricle. Immediate surgical embolectomy of a 40-50 cm huge thrombus was successful. Immediately after surgery upon the cardiac mass the patient showed symptoms of acute right leg ischemia. Thus a second embolectomy was necessary, the surgeon removed a 10 cm thrombus from the right external iliacal artery. There was no evidence of another pulmonary embolism timely related to the paradoxical embolism.  相似文献   

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3.
Zusammenfassung Nach epicutaner interscapularer Applikation von Methyl-butyl-nitrosamin bei Mäusen entwickelten sich bei 30 von 60 Tieren Lidrandcarcinome.
Summary After topical interscapular application of Methyl-butyl-nitrosamin in mice 30 out of 60 animals developed carcinomas of the eyelid.


Für die Durchführung der histologischen Untersuchungen danken wir Herrn Prof. Dr. W. Dontenwill.  相似文献   

4.
Zusammenfassung Mit Hilfe einer auf Säulenchromatographie an Dowex IX 8 sowie Isotopenverdünnung nebst Extinktionsmessung beruhenden Methode (Mittelwert der prozentualen Abweichung 5,7%) wurde der Gehalt an 7-Methylguanin im Harn von Sprague-Dawley -Batten bis zu 21 Tagen nach Applikation einer einmaligen, relativ hohen Dosis der Carcinogene Dimethylnitrosamin, Diäthylnitrosamin und N-Nitroso-morpholin (intraperitoneale Injektion) sowie von trans-4-Dimethylamino-stilben und 9,10-Dimethyl-benzanthracen (orale Verabfolgung) bestimmt. Der Normalwert bei männlichen Ratten (230–250 g Gewicht) beträgt 210–255 pro Tag. Ein eindeutiger Anstieg der Ausscheidung wurde nur nach Applikation von Dimethyl-nitrosamin gefunden und zwar bei den Tieren, die innerhalb 3 Tage p.i. starben. Alle anderen untersuchten Cancerogene verursachten einen sofort einsetzenden Abfall, der mit einem Minimum zwischen dem 1. und 5. Tag meist 6 bis 9 Tage andauert.
Urinary 7-methyl guanine excretion of the rat after a single application of different carcinogens
Summary The urinary 7-methyl guanine excretion of Sprague-Dawley rats was determined up to 21 days after a single, relatively high dose of the carcinogens dimethyl nitrosamine, diethyl nitrosamine N-nitroso morpholine (intraperitoneal injection), trans-dimethylamino stilbene and 9,10-dimethyl-benzanthracene (oral application). This was achieved by use of column chromatography on Dowex IX 8 as well as isotope dilution and optical density measurement (the mean deviation was 5,7%). The normal amount excreted by male rats (weight 230–250 g) was 210–255 per day. A perceptible increase in 7-methyl guanine excretion was found only after application of dimethyl nitrosamine and then only in the case of those animals which died three days after injection. All of the other carcinogens investigated caused an immediate decrease which lasted 6–9 days, the minimum occuring between the first and fifth day.
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5.
Chronic heart failure is an increasingly frequent clinical syndrome, characterized by reduced physical performance, dyspnea and an adverse prognosis. It is associated with age, indicating that it will become more common. Diagnosis requires the characterization of cardiac dysfunction and a precise definition of the underlying cardiac disease. Treatment guidelines of the cardiac societies, which were updated 2005, recommend therapy with ACE-inhibitors, AT1 receptor antagonists, beta-blockers, aldosterone antagonists and digitalis. It is essential, however, to consider the individual circumstances such as underlying disease, age as well as the frequent complications and comorbidities.  相似文献   

6.
Rising prevalence and disease-related costs render chronic heart failure a rapidly growing socioeconomic challenge. Guideline-adjusted diagnosis and appropriate therapy are successful in improving mortality, morbidity, functional status and quality of life of patients with chronic left ventricular failure. Corresponding state-of-art recommendations were recently published in the updated European and American treatment guidelines. They determine a stepwise escalation of pharmacological and surgical treatment measures according to increasing disease severity. Still, the complexity of the heart failure syndrome demands to tailor diagnostic procedures and therapy to the patients’ individual needs and circumstances.  相似文献   

7.
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9.
Zusammenfassung Bei 6 Gruppen stoffwechselgesunder Personen (8–14 Probanden pro Gruppe) wurden orale Belastungen mit 50 g, 100 g oder 200 g Glucose bzw. Stärkehydrolysat durchgeführt. Die Blutglucoseveränderungen waren von der Art und der Menge der verabreichten Kohlenhydrate weitgehend unabhängig. Bei den Seruminsulinwerten war dagegen eine deutliche Beziehung zur verabreichten Kohlenhydratmenge vorhanden. Nach 50 g Kohlenhydraten betrug der Anstieg des Seruminsulins etwa 50 E/ml, nach 100 g Kohlenhydraten etwa 90 100 E/ml. Eine weitere Erhöhung der verabreichten Kohlenhydratmenge bewirkt zwar keine weitere Steigerung der Maximalwerte, jedoch war die Normalisierung der Seruminsulinwerte stark verzögert. Aus dem Verhalten der Seruminsulinwerte nach Verabreichung großer Kohlenhydratmengen kann geschlossen werden, daß trotz Normalisierung der Blutglucosewerte die Glucoseresorption nach 120 min noch nicht abgeschlossen ist. 100 g Glucose oder Stärkesirup sind nach diesen Ergebnissen für die orale Belastungsprobe zu diagnostischen Zwecken besser geeignet als 50 g Kohlenhydrate. Erst bei Einnahme von 100 g Kohlenhydraten wird die Insulinsekretion ausreichend stimuliert, was besonders für den wichtigsten Zeitpunkt der Untersuchung — zwei Stunden nach Einnahme der Kohlenhydrate von wesentlicher diagnostischer Bedeutung ist.
Blood glucose and serum insulin after oral loading with glucose and starch syrup in varying doses
Summary 6 groups consisting of 8–14 healthy control persons received 50 g, 100 g or 200 g of glucose or of a starch-hydrolyzate preparation by mouth. Blood sugar changes were largely independent of the type or amount of carbohydrate given. Serum insulin values, however, showed a definite correlation with the amount of ingested carbohydrate. After 50 g of carbohydrate the rise of serum insulin was about 50 U/ml; after 100 g of carbohydrate it reached 90–100 U/ml. There was no further rise of maximal values after ingestion of larger amounts of carbohydrate, but the normalization of insulin levels was markedly delayed. From the pattern of serum insulin levels after ingestion of large amounts of carbohydrates, it can be concluded that glucose absorption is not finished at 120 min despite normal blood glucose values. As indicated by these results, 100 g of glucose or starch-syrup is better suited for diagnostic purposes than is 50 g of carbohydrates. Only the ingestion of 100 g of carbohydrates stimulates insulin release sufficiently, which is of special diagnostic interest for the most significant interval of the test, i.e. 2 h after ingestion of the carbohydrate load.

Glucose sanguin et insuline sérique aprés charge orale de glucose et de sirop d'amidon à différentes doses
Résumé 6 groupes de 8–14 sujets en bonne santé ont reu 50 g,ç 100 g ou 200 g de glucose ou d'une préparation d'hydrolysat d'amidon par voie orale. Les modifications de la glycémie étaient largement indépendantes du type ou de la quantité d'hydrates de carbone administrés. Les valeurs de l'insuline sérique, par contre, montraient une corrélation nette avec la quantité d'hydrates de carbone ingérés. Aprés 50 g d'hydrates de carbone, l'augmentation de l'insuline sérique était environ de 50 U/ml; aprés 100 g d'hydrates de carbone, elle atteignait 90–100 U/ml. Il n'y avait pas d'autres augmentations des valeurs maximales aprés ingestion de quantités plus grandes d'hydrates de carbone, mais la normalisation des taux d'insuline était nettement retardée. A partir du comportement des taux d'insuline sérique aprés ingestion de grandes quantités d'hydrates de carbone, on peut conclure que la résorption du glucose n'est pas terminée à 120 min malgré des valeurs normales de glucose sanguin. Comme l'indiquent ces résultats, 100 g de glucose ou de sirop d'amidon conviennent mieux à des buts diagnostiques que 50 g d'hydrates de carbone. Seulement l'ingestion de 100 g d'hydrates de carbone stimule suffisamment la sécrétion d'insuline, ce qui est d'un intérêt diagnostique spécial pour le moment le plus important du test, c'est-à-dire 2h aprés l'ingestion d'une charge d'hydrates de carbone.
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10.
Zusammenfassung In autoradiographischen Untersuchungen nach lokaler Applikation von 3H-Benzpyren und 3H-Methylcholanthren konnte nachgewiesen werden, daß die Carcinogene selbst oder aber ihre markierten Abbauprodukte fest in Protein, Ribonucleinsäuren und Desoxyribonucleinsäuren der verschiedenen Zellelemente der Mäuseepidermis eingebaut werden. Das Markierungsmuster der untersuchter teils hyperplastischen, teils normalen Mäusehaut entspricht weitgehend dem Incorporationsmuster, welches nach Applikation markierter Aminosäuren erhalten wird. Mit zunehmender Versuchszeit erfolgt im mehrschichtigen Plattenepithel eine Verschiebung der radioaktiven Markierung nach der Gewebsoberfläche hin. Die Eliminierung des Carcinogens erfolgt somit mit größter Wahrscheinlichkeit durch die im Zuge der phyliologischen Regeneration stattfindende Zellabstoßung. Da 4–10 Tage nach einmaliger Applikation auch in den basalen Zellagen keine markierten Carcinogene mehr nachweisbar sind, muß angenommen werden, daß die carcinogene Wirkung der untersuchten Substanzen nicht auf einem dauernden Einbau der Substanzen, sondern auf der irreversiblen Veränderung bestimmter Zellstrukturen beruht.
Summary In autoradiographic studies after the local application of H3-benzpyrene and H3-methylcholanthrene it could be demonstrated that the carcinogens themselves or their labelled breakdown products were bound firmly into the proteins, ribonucleic acids, and deoxyribonucleic acids of the various cells of the mouse epidermis. The pattern oflabelling of the skin studied, which in part was hyperplastic, in part normal, corresponded greatly with the pattern of incorporation which was obtained after the application of labelled amino acids. As the experimental period increased, there was a displacement of the radioactive labelling towards the surface of the stratifield squamous epithelium. Consequently, it seemed most probable that the carcinogens were eliminated by means of the cellular desquamation during the process of physiologic regeneration. Since labelled carcinogens were not demonstrable in the basal cell layers from four to ten days after single applications, it must be assumed that the carcinogenic action of the substances investigated does not depend on a lasting uptake of substances, but on the irreversible changes of certain cellular structures.


Teil einer Dissertationsarbeit von D. Grimm.

Mit Unterstützung der Deutschen Forschungsanstalt.  相似文献   

11.
Zusammenfassung Die vorliegende Arbeit sollte die Beziehungen zwischen der Konzentration verschiedener Prüfsubstanzen (Glucose, Galaktose, Fructose, Saccharose, Maltose, Lactose, Sorbit, Xylit) und der Geschwindigkeit der Magenentleerung aufzeigen. Bei Untersuchungen an 912 Ratten konnte festgestellt werden, daß dem osmotischen Druck der verabreichten Lösungen eine bedeutsame Rolle bei der Regulierung der Magenentleerung zukommt. So ist die Magenentleerung bei Invertzucker gegenüber der bei Saccharose verzögert, da hier Glucose und Fructose in freier Form vorliegen und der osmotische Druck bei gleicher Konzentration der Lösungen infolgedessen doppelt so hoch ist. Warum die Disaccharide Maltose, Saccharose und Lactose eine langsamere Magenentleerung aufweisen als gleichprozentige Glucose-, Galaktose- und Sorbitlösungen, die einen doppelt so hohen osmotischen Druck haben, muß offenbleiben. Für sich allein betrachtet, folgt jedoch jeder Zucker der Regel, daß bei höherer Konzentration der Lösungen die Magenentleerung verzögert ist. — Außerdem erhielten 19 Probanden im Vorversuch 250 ccm Bariumsulfatlösung, im Hauptversuch bekam eine Gruppe 50 g Glucose, die andere Gruppe 100 g Glucose, gelöst in der gleichen Menge Kontrastbrei. Jeweils nach zwei Stunden wurden Röntgenaufnahmen des Magens gemacht und die Restfüllungen mit denen des Vorversuchs verglichen. Trotz starker Streuung der Einzelwerte war bei Zusatz von Glucose eine deutliche Verzögerung der Magenentleerung zu beobachten, die bei Gabe von 100 g Glucose signifikant größer war als bei Gabe von 50 g Glucose.
Study of the evacuation mechanism of the stomach after oral administration of different sugars in man and rat
Summary It is the purpose of the present work to describe the relation between the concentration of different test-substances (glucose, galactose, fructose, saccharose, maltose, lactose, sorbitol and xylitol) and the speed of their evacuation from the stomach. Experiments with 912 rats showed that the osmotic pressure of the administered solution plays an important role in the regulation of the evacuation of the stomach. In accordance with these views, emptying of the stomach is more retarded after giving invert sugar than after saccharose at the same concentration, for the former has twice the osmotic pressure of the latter due to the disaccharide being completely hydrolyzed to glucose and fructose. The question remains open, however, why disaccharides like maltose, saccharose and lactose show a slower evacuation from the stomach than solutions of glucose, galactose or sorbitol at the same concentration, although the latter have twice the osmotic pressure. Viewed separately though, every sugar follows the rule that higher concentrations of the solutions slow down emptying of the stomach. — In a first experiment 19 subjects each received 250 ml of a solution of barium sulphate; later the subjects were divided into two groups, one receiving the same amount of the contrast medium as before but in addition 50 g of glucose, the second the contrast and 100 g of glucose. X-ray pictures of the stomach were taken after 2 h in each group and the amount of residual filling compared with that of the first experiment. In spite of considerable variation, there was a net slowing of stomach emptying, which was significantly greater after 100 g of glucose than after 50 g.

Etude du mécanisme d'évacuation de l'estomac chez l'homme et le rat après administration orale de divers sucres
Résumé Le présent travail se propose de décrire les relations entre la concentration de différentes substances d'essai (glucose, galactose, fructose, saccharose, maltose, lactose, sorbitol, xylitol) et la vitesse d'évacuation de l'estomac. Au cours d'expériences sur 912 rats, on a pu constater que la pression osmotique des solutions administrées jouait un rôle important dans la régulation de l'évacuation de l'estomac. Ainsi, avec le sucre interverti, l'évacuation de l'estomac est retardée par rapport à celle observée avec le saccharose, car le glucose et le fructose se trouvent sous forme libre, et la pression osmotique pour une même concentration des solutions est, de ce fait, doublée. On ne sait pas pourquoi les disaccharides tels que le maltose, le saccharose et le lactose provoquent une évacuation de l'estomac plus lente que des solutions de même concentration de glucose, de galactose et de sorbitol, qui ont une pression osmotique deux fois plus élevé. Chaque sucre considéré séparément suit cependant la règle selon laquelle l'évacuation de l'estomac est retardée quand les solutions ont une concentration plus élevée. — En outre, 19 personnes ont reçu, au cours d'une épreuve préliminaire, 250 cm3 d'une solution de sulfate de baryum; au cours de l'épreuve principale, un groupe a reçu 50 g de glucose, et l'autre groupe 100 g de glucose, dilués dans la même quantité de bouillie opaque. Chaque fois, on a fait au bout de deux heures des radiographies de l'estomac et on a comparé les contenus restants avec ceux de l'épreuve préliminaire. Malgré une grande dispersion des valeurs isolées, on observait un net retard dans l'évacuation de l'estomac lors de l'administration de glucose; après administration de 100 g de glucose, ce retard était significativement plus grand qu'après administration de 50g.
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12.
Zusammenfassung Nach dem Azo-Kupplungsverfahren vonMerker in leicht modifizierter Form nachBauer-Sic wurden Aktivitätsveränderungen der alkalischen Leukozytenphosphatase (ALP) bei weiblichen Ratten nach Applikation von thyreotropem Hormon allein und zusammen mit Östradiolbenzoat sowie von PMS und HCG bestimmt. Die Tiere wurden ovariektomiert oder ovariektomiert und hysterektomiert oder nicht operiert. Die Verabfolgung von thyreotropem Hormon hatte eine dosisabhängige Aktivitätssteigerung der ALP zur Folge. Die Applikation von thyreotropem Hormon gemeinsam mit Östradiolbenzoat führte zu einer wesentlichen Aktivitätszunahme, was als ausschließlicher Effekt des Östradiolbenzoats gedeutet wird. PMS und HCG beeinflußten die ALP nur über die Ovarien und waren bei ovariektomierten Tieren diesbezüglich wirkungslos.
Summary Changes in the activity of the alkaline leukocyte phosphatase (ALP) in female rats after application of thyrotropin alone and in combination with estradiol benzoate as well as of PMS and HCG were determined according to the azocoupling method ofMerker in the modification ofBauer-Sic. The animals were ovariectomised or ovariectomised and hysterectomised or not operated. The application of thyrotropic hormones effected an increase in activity of the ALP depending on the dosage. The application of thyrotrophin together with estradiol benzoate lead to a distinct increase of activity, wich is considered to be the exclusive effect of the estradiol benzoate. PMS and HCG effected the ALP only by stimulation of the ovaries and were ineffective in ovariectomised animals.
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13.
Zusammenfassung Die einmalige orale Gabe von 320 mg/kg Körpergewicht N-Nitrosomorpholin (NNM) an 62 männliche Sprague-Dawley-Ratten führte zu präneoplastischen und neoplastischen Veränderungen in verschiedenen Organen, besonders in Leber und Nieren. Im Leberparenchym bildeten sich nach einer Latenzzeit von 4 Wochen bei nahezu allen Versuchstieren präneoplastische (klarzellige, acidophile, basophile, gemischtzellige) Herde aus. Vereinzelt waren nach 4 Wochen schon kleine neoplastische Knötchen in der Leber zu beobachten. Nach einer Latenzzeit von 1–2 Jahren entwickelten 4 von 13 Ratten multiple neoplastische Knoten, 1 Tier zeigte ein hepatocelluläres Carcinom. Die Gallengänge reagierten bei einem Teil der Tiere mit Ausbildung von verschleimenden Cholangiofibrosen und cystischen Cholangiomen. Bei 2 Tieren fanden sich nach langen Latenzzeiten ausgedehnte Cholangiofibrome. In den Nieren entwickelten sich 1–2 Jahre nach der Carcinogengabe epitheliale (klarzellige, acidophile, chromophobe, basophile, onkocytäre) Tumoren, die z. T. cystisch gebaut waren. Als Vorstufe der Nierenepitheliome fassen wir charakteristisch veränderte (klarzellige, chromophobe, basophile, onkocytäre) Tubuli auf, deren Ausbildung etwa ein halbes Jahr nach Versuchsbeginn einsetzt. Bei 2 Versuchstieren traten neben multiplen Leber- und Nierencysten einzelne Pankreascysten auf. Außerdem wurden 2 mesenchymale Nierentumoren, 1 malignes Neurinom des N. oculomotorius, 2 subcutane Fibrome, 1 Fibroadenom und 1 Plattenepithelcarcinom der Haut beobachtet.  相似文献   

14.
Zusammenfasssung Akuter Thoraxschmerz ist die Hauptursache stationärer Aufnahmen weltweit und verbraucht beträchtliche finanzielle und Krankenhaus-Ressourcen für Diagnose und Versorgung. Nach wie vor ist ein nicht diagnostizierter akuter Myokardinfarkt mit einem ungünstigen Verlauf verbunden und stellt einen der häufigsten Anlässe für einen Rechtsstreit in den Vereinigten Staaten dar. Der vorliegende Beitrag gibt eine Zusammenfassung der Kennzeichen des kardialen und nichtkardialen Thoraxschmerzes, bietet einen Überblick über diagnostische Algorithmen und erläutert die wichtigen Differenzialdiagnosen.  相似文献   

15.
Acute biliary pain represents the main symptom of gallbladder stones, less frequently of common bile duct stones or functional disorders of the biliary tract. The pain lasts at least 15 minutes, is typically localized to the epigastrium or the right upper quadrant of the abdomen and my radiate to the right shoulder. Diagnosis of biliary pain is primarily based on clinical criteria, ultrasound allows detection of causative gallstones with high sensitivity and specificity. Analgesics and laparoscopic cholecystectomy are widely accepted as standard therapy for the majority of patients.  相似文献   

16.
Zusammenfassung Eine 46j?hrige Patientin erlitt eine Subarachnoidalblutung aufgrund eines „Giant“ Aneurysma der Arteria carotis interna rechts mit nachfolgender Kreislaufinsuffizienz bei akuter Linksherzdekompensation. Mittels differenzierter Katecholamintherapie unter Nutzung eines invasiven h?modynamischen Monitorings konnte keine Stabilisierung der Patientin erzielt werden. Erst der Einsatz des Phosphodiesterasehemmers Enoximon erbrachte eine signifikante Steigerung des Herzzeitvolumens und eine Verbesserung der H?modynamik. Da eine Operation wegen der infraklinoidalen Lage des Aneurysmas nicht m?glich war, sollte eine interventionelle radiologische Therapie erfolgen. Leider kam es am 19. Tag nach dem Prim?rereignis zu einer Rezidivblutung, an welcher die Patientin verstarb. Bei neurogen bedingter Herzinsuffizienz k?nnen Phosphodiesterasehemmer bei therapierefrakt?ren „low output syndrome“ eine Verbesserung der Herzleistung mit konsekutiver Erh?hung des zerebralen Perfusionsdruckes erzielen. Eingegangen: 14. Juli 1998 Akzeptiert: 21. August 1998  相似文献   

17.
Kelm M  Strauer BE 《Der Internist》2005,46(3):265-274
Zusammenfassung Das akute Koronarsyndrom umfasst die klinischen Entitäten der instabilen Angina pectoris, des nichttransmuralen Myokardinfarkts (NSTEMI) und des transmuralen Myokardinfarkts mit ST-Streckenhebungen (STEMI). Eine rasche und anhaltende Wiedereröffnung der Infarktarterie sowie die Verhinderung eines größeren Verlusts an Myokard sind die entscheidenden therapeutischen Zielgrößen. Die klinische Diagnosefindung erfolgt durch die Symptomatik, EKG-Veränderungen und den laborchemischen Nachweis von Troponinen im Serum. Letzterer ist bindend für die Diagnose des NSTEMI und STEMI. Die Methode der Wahl, soweit verfügbar, stellt die möglichst rasch einsetzende interventionelle Therapie der koronaren Herzerkrankung dar. Als Alternative oder auch als Überbrückung bietet sich nach Ausschluss von Kontraindikationen die systemische Thrombolyse an. Die medikamentöse Begleittherapie wird heute wesentlich durch Heparine, eine antithrombotische Therapie und durch die Gabe von CSE-Hemmern bestimmt. Zur Verhinderung des linksventrikulären Umbaus nach Infarkt finden ACE-Hemmer bzw. Angiotensin-2-Rezeptorantagonisten und -Blocker frühzeitig Anwendung.  相似文献   

18.
Acute coronary syndrome is one of the most common reasons for a presentation in an emergency room. The biggest component of the overall mortality in adults is acute coronary syndrome or in this context its complications. The term “acute coronary syndrome” comprises on one hand 3 entities – unstable angina pectoris, Non-ST-elevation myocardial infarction and ST-elevation myocardial infarction. On the other hand particularly in emergency medicine the term is used as a working diagnosis for patients with unclear, acute chest pain. Although the underlying disease has not changed, especially with the introduction of troponins and the changes of their reference values the concept and importance of acute myocardial infarction has changed. This article emphazises on the current nomenclature and its importance for the adequate diagnosis and treatment are explained.  相似文献   

19.
Ohne Zusammenfassung  相似文献   

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