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Symptomatic uterine leiomyomas are a therapeutic challenge. This article reviews multimodal therapy approaches as well as conservative and interventional procedures of which the latter can be organ-preserving, functionally limiting and organ-removing. For women who desire fertility surgical enucleation of myomata is the only evidence-based method which retains and can even improve reproductive function. Uterine artery embolization is a radiological minimally invasive procedure which can be a possibility for patients for whom a hysterectomy might also be an option. Bearing specific contraindications in mind and following consultation about possible persistence of minimal menstrual bleeding, the cervix may be retained. Medicinal options include the new ulipristal acetate (UPA).  相似文献   

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Myomas are the most common pelvic tumors in women. Myoma-specific complaints can be resolved by targeted and minimally invasive operative therapy. In selected cases magnetic resonance imaging can be useful in addition to transvaginal sonography. Hysterectomy is the only definitive therapy of uterine fibroid tumors and is carried out in a minimally invasive manner if suitable operative procedures (e.g. morcellation) are competently mastered. If women desire to have children, operative myomectomy is the only procedure which can improve fertility. Enucleation can be carried out by hysteroresectoscopy and laparoscopy. Recently developed procedures, such as single incision surgery or robotic surgery do not currently have sufficient background data in order to make a final assessment of suitability.  相似文献   

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Zusammenfassung Eine Beziehung zwischen dem Leiomyomwachstum und dem hormonellen Status der Patientinnen ist eindeutig zu erkennen, aber ein Zusammenhang zwischen der Ätiologie des Uterus myomatosus und der Steroidhormone als Ursache des Tumorwachstums ist nicht erwiesen. Möglicherweise regen Östrogen und Progesteron die Proliferation der Myome durch Aktivierung von Protoonkogenen und Wachstumsfaktoren an. Das familiäre Auftreten der Myome ist durch Keimzellmutationen im Fumarathydrogenase-Gen auf dem Chromosom 1 bedingt. Zahlreiche zytogenetisch erfassbare chromosomale Aberrationen finden sich im Myom mit einer Präferenz für die Chromosomen 12 und 7. Da nur ein Teil der uterinen Myome Aberrationen des Chromosomensatzes aufweist, kommt dies als allgemeine Ursache nicht in Frage . Die Aberrationen könnten lediglich ein sekundäres Phänomen in diesem Typus eines benignen Tumors darstellen, jedoch mit Auswirkungen z. B. auf das Wachstumspotenzial des Tumors. Die Microarray-Technik stellt ein neues Werkzeug dar, um die Gene zu erfassen, die in den Leiomyomen des Uterus hoch- bzw. runterreguliert werden.  相似文献   

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Zusammenfassung Die endokrine Behandlung des uterinen Leiomyoms kann im Einzelfall zweifellos die sich anschließende operative Behandlung erleichtern und sicherer gestalten. Dies gilt sowohl für die organerhaltenden Eingriffe wie auch für die Möglichkeit, durch Reduktion des Myomvolumens eine vaginale Hysterektomie anstelle eines abdominalen Eingriffes zu ermöglichen. GnRH-Agonisten in Depotformulierung sind hier nach wie vor das Mittel der Wahl, wobei eine 2-monatige Vorbehandlung als ausreichend anzusehen ist. Andererseits mehren sich die Ergebnisse, die eine Vorbehandlung mit GnRH-Antagonisten als einfacher, schneller und für die Patientin weniger belastend erscheinen lassen. Leider sind die im Handel erhältlichen Präparate nur als off-label-use zu verwenden und für diese Indikation sicherlich zu teuer. Hier bleibt zu hoffen, dass sich dies in Zukunft ändern wird.  相似文献   

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In centers for reproductive medicine the coincidence of fertility problems and the presence of leiomyoma is seen more frequently due to the increasing age of the patients. Today, women are planning their first pregnancy at an age when uterine myomas occur more often. The relationship between leiomyoma and fertility is of increasing interest. Prospective randomized studies comparing a wait-and-see approach with treatment of the myoma are not possible. Thus, we have to turn to results, e.g., of IVF treatment in women with or without fibroma and have to take into consideration the site and size of the tumors. Also, it is important to determine whether myoma treatment can yield better results of infertility treatment. Most authors conclude that leiomyomas influencing cavity integrity or extended intramural myomas impair fertility. In those cases we can expect improvement of fertility by surgical or medical treatment of the myoma. Subserous fibromas have no influence on fertility.  相似文献   

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We report the case of a 60-year-old female patient with the rare diagnosis of a lipoleiomyoma of the uterus. We describe in detail the preoperative diagnosis, the operative therapy as well as the histological characteristics. Possible origins and clinico-pathological features of lipoleiomyomas of the uterus are discussed.  相似文献   

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