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1.
Health care management for injured children and adolescents is becoming increasingly important to the German Social Accident Insurance (“Deutsche Gesetzliche Unfallversicherung”, DGUV). The annual number of reported accidents within the German Social Accident Insurance for Students outnumbers the number of reported accidents of adults within the German Accident Insurance in the industrial and public sector. Despite this, there are various deficiencies concerning the specific concept of health care management for children and adolescents. For medical and economical reasons, it is necessary to improve strategies for advanced child- and adolescent- centered medical care within the DGUV system. Last revised in January 2011, the DGUV regulations clearly define which health care providers are permitted to participate in the DGUV authorized medical care system. A modified catalogue for the injury identification procedure is planned to come into force on 01 January 2013 and it will increasingly focus on pediatric injuries. The treatment of children and adolescents does not end with treatment of the acute injury, but must incorporate the individual medical characteristics as well as social and family circumstances into an age-appropriate treatment concept. In case of a serious injury, an individual disability management plan should be established at an early stage within the medical care process.  相似文献   

2.
Zusammenfassung 1. An Hand der im AUKH Graz beobachteten und nachuntersuchten solitären und generalisierten Enchondrome bei Jugendlichen wird die Klinik und die Pathologie besprochen und zu unserem wesentlich größeren Krankengut Erwachsener in Beziehung gesetzt.2. Pathogenetisch sind die solitären Enchondrome als echte Tumoren aufzufassen. Sie sind bei der generalisierten Form mit einer den erblichen enchondralen Dysostosen zuzuordnenden Wachstumsstörung kombiniert. Es sind also bei der letzteren die aus der Epiphyse stammenden Knorpelinseln von den periostalen echten Chondromen zu unterscheiden.3. Mit der Excochleation oder Resektion sollte, wenn möglich, bis zum Ende des Wachstums gewartet werden, ständige Kontrolle vorausgesetzt, um Wachstumsstörungen zu vermeiden. Sie hat peinlich genau zu erfolgen, da Rezidive mit einer hohen Rate an maligner Entartung belastet sind. Die Defekte werden osteoplastisch ausgefüllt oder überbrückt.4. Auf Grund unserer Erfahrung mit der Behandlung von Wachstumsstörungen anderer Genese glauben wir, daß Wachstumsstörungen und Deformierungen noch während des Wachstums, gegebenenfalls wiederholt, zu korrigieren sind, um sekundäre Fehlbildungen und Folgen der Inaktivität zu vermeiden.Mit 11 Textabbildungen (19 Einzelbilder)  相似文献   

3.
The timely administration of endocarditis prophylaxis means an additional stress situation for many children and their parents in an already stressful preoperative period. In addition it causes an increased organizational effort most of all in the day care department. Over many decades the use of prophylactic antibiotics to prevent infective endocarditis was recommended in patients with underlying cardiac conditions undergoing medical procedures which could lead to bacteraemia. However, transient bacteraemia occurs commonly during routine daily activities such as cleaning teeth or chewing. Most cases of endocarditis are not related to a medical procedure. There are currently no randomized and carefully controlled human trials to definitely prove the effectiveness and efficiency of endocarditis prophylaxis. Therefore, the new guidelines recommend the use of antibiotic prophylaxis only for cardiac conditions associated with the highest risk of adverse outcome from endocarditis. In paediatric surgery and paediatric anaesthesiology this applies mainly to patients with congenital heart disease. The implementation of the new guidelines in the Department of Paediatric Surgery at the Medical University Graz is illustrated in the following article.  相似文献   

4.
Kremens B 《Der Urologe. Ausg. A》2007,46(10):1404-1406
Urologic malignancies in childhood and adolescence are mainly nephroblastomas, neuroblastomas, soft tissue sarcomas, and germ cell tumors. National and supranational treatment studies are the standard of care for pediatric cancer in Germany; they yield 5-year survival rates of almost 90% for nephroblastoma and germ cell tumors and 60% for neuroblastoma (all stages) and rhabdomyosarcoma. The principles of antineoplastic therapy are the same as in adult cancer medicine; the drugs used depend upon the disease. In a multimodal treatment strategy, the role of chemotherapy as well as that of surgery and radiotherapy can differ, as is described for nephroblastoma, infant neuroblastoma, and stage 4 neuroblastoma.  相似文献   

5.
Trauma und Berufskrankheit - Kindliche und adoleszente Femurschaftfrakturen sind keine seltene Verletzung. Obwohl bei Kleinkindern die konservative Therapie immer noch bevorzugt wird, ist ein Trend...  相似文献   

6.
Drisch  S.  Simmel  S.  B&#;hren  V.  M&#;dl  R. 《Trauma und Berufskrankheit》2015,17(1):178-183
Trauma und Berufskrankheit - Die Hilfsmittelversorgung nach Amputationen im Kindesalter ist eine Herausforderung für alle medizinischen Fachabteilungen. Individuelle Versorgungen durch...  相似文献   

7.
Ohne Zusammenfassung Mit 5 Textabbildungen in 13 Einzeldarstellungen  相似文献   

8.
Zusammenfassung 1. Wir sprechen das KF als Ausdruck einer lokalisierten, temporären epiphysären Verknöcherungsstörung an.2. Da Beschwerden nur selten auf das KF bezogen werden können und maligne Entartung nicht vorkommt, erübrigt sich eine Behandlung in den meisten Fällen.3. Ist die Tragfähigkeit des Knochens durch die Größe des KF beeinträchtigt, wird der Tumor kurettiert, die Wand aufgemeißelt und die Höhle mit Span und Chips aufgefüllt.4. Wie bei allen Knochenläsionen sollen Röntgenkontrollen durchgeführt werden, um nicht einen aktiven Prozeß oder ein Malignom zu übersehen, die sehr selten ähnliche Bilder verursachen können.Mit 5 Textabbildungen (7 Einzelbilder)Syn.: Metaphysäres Fibrom, metaphysäre Knochenherde, nonosteogenic fibroma, metaphyseal fibrous defect.  相似文献   

9.
Zusammenfassung Pseudarthrosen im Wachstumsalter sind selten. Je nach der Genese der Falschgelenkbildung müssen verschiedenartige operative Maßnahmen durchgeführt werden.In den allermeisten Fällen ist die autoplastische Spantransplantation angezeigt. Bei bestimmten posttraumatischen Pseudarthrosen, wie am Schenkelhals und der Clavicula, sowie bei allen angeborenen Formen muß zur Spanplastik die Osteosynthese, in vereinzelten Fällen die Osteotomie treten. Bei der postosteomyelitischen Pseudarthrose bewähren sich auch heute noch klassische Verfahren wie die Hahn-Brandessche Plastik und ihre Modifikationen.
Summary Non-unions in growing age are rare. Depending on the etiology of the pseudarthrosis different operations are performed. In the utmost cases an autoplastic bone-grafting is indicated. Certain posttraumatic pseudarthrosis — for instance femur-neck, clavicula, and all congenital types — need besides bone-grafting the osteosynthesis, in few cases osteotomy. In cases of non-union following osteomyelitis classical methods as the Hahn-Brandes plastic and its different variations still arte recommended.

Résumé Pendant la croissance les pseudarthroses sont rares. Selon les étiologies des pseudarthroses il faut prendre en considération des opérations différentes. Pour la plupart les auteurs préfèrent l'usage d'une greffe autogénes. Chez les pseudarthroses des cercicales du fémur, de la clavicule et des pseudarthroses congénitales ils combinent la méthode avec l'ostéosynthese ou dans un petit nombre de cas avec d'ostéotomie. L'opération classique de Hahn-Brandes et leurs modifications sont une méthode précieuse, pour le traitement des pseudarthroses postostéomyélitiques.
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10.
Ohne Zusammenfassung Mit 6 Abbildungen in 10 Einzeldarstellungen Die Untersuchungen wurden unterstützt vom Bundesministerium für Arbeit und Sozialordnung und von der Europ?ischen Gesellschaft für Kohle und Stahl (Hohe Beh?rde). Vortragender:W. T?nnis-K?ln.  相似文献   

11.
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13.

Background

Aseptic osteonecrosis (AO) in children and adolescents has been described in all parts of the skeleton. The disease is presumed to be caused by local blood circulation disorders, the reasons for which are multifactorial and occur more often in times of stronger growth intensity.

Disease sequelae

The disease leads to bone catabolism which can affect the epiphyses, metaphyses, apophyses, carpal and tarsal bones of the hands and feet. The more stretched the form alteration of the bone at the end of the diseases is, the earlier arthritic alterations occur due to the incongruence of the corresponding joint partner. If a growth plate is affected, a growth disorder can be the result.

Diagnostics and therapy

The diagnostics and therapeutic measures are oriented to the site and extent of the disease and the age of the child. For early forms of AO magnetic resonance imaging (MRI) is the imaging method of choice. In recent years the medicinal therapy of AO has been described as an additional option. The disease lasts at least several months up to years and more commonly affects boys than girls with the exception of necrosis of the foot tarsals.

Conclusion

The early diagnosis and immediate initiation of adequate therapy which must take the age and stage of the disease into consideration, can reduce a possible joint destruction. Prostaglandin therapy, as an off label use, leads to a reduction of pain and improvement in mobility.  相似文献   

14.
From 1996 to 1999, 572 fractures of the clavicle were treated in our department, 26 of which were located at the lateral end of the clavicle. Two children were operated: in one a closed reduction of the fracture under general anesthesia was performed, and in the other the fracture required open reduction with internal fixation. All other fractures were treated conservatively with a figure-of-eight clavicle strap for 3 weeks. A follow-up study was performed in autumn 2000. Sixteen patients came to our outpatient department for clinical and radiological control, and three patients informed us by phone. All patients including the two treated under general anesthesia were fully recovered and had no problems doing their job and engaging in different sports. The radiological controls showed a good ossification without visible deformity of the clavicle.  相似文献   

15.

Background

Knee pain in children and adolescents is a common reason for presentation in pediatric orthopedic consultation. The causes are manifold and require a thorough patient history, detailed physical examination and extensive diagnostics.

Diagnostics

Chronic knee pain in children and adolescents is a diagnosis by exclusion. An extensive patient history including training habits, pain localization and clinical examination provide indications vital for the diagnosis. Overuse is often the trigger. In dynamic investigations consideration should be given to muscle imbalance. Imaging techniques have a high sensitivity and specificity only in combination with the anamnesis and clinical findings.

Therapy

With pain therapy, targeted physiotherapy, a break in active sport or training modifications, the prognosis is good for overload syndromes. An operative therapy after unsuccessful conservative therapy is necessary in only a few cases. Among the anatomy-related types of knee pain primary popliteal cysts mostly require no therapy and for plica syndrome arthroscopic resection should only be necessary if conservative treatment is unsuccessful. Operative therapy is necessary for symptomatic discoid meniscus.  相似文献   

16.
Trauma und Berufskrankheit - Obwohl das große Heilungspotenzial knöcherner Verletzungen bei Frakturen im Wachstumsalter eine konservative Behandlung begünstigt, sind Therapiekonzepte...  相似文献   

17.
18.
Trauma und Berufskrankheit - Chronische Schmerzen treten bei Kindern und Jugendlichen zunehmend häufiger auf. Bei chronischen muskuloskeletalen Schmerzen kommen differenzialdiagnostisch neben...  相似文献   

19.
New study results underline the importance of restorative sleep for somatic, mental and cognitive child development. Pediatric sleep disorders are fundamentally different from those of adults. For this reason sleep research and sleep medicine have become increasingly more important in pediatric and adolescent medicine. The aim of this article is to give an overview of pediatric sleep disorders and possible therapeutic interventions. It particularly focuses on sleep-related breathing disorders which are a challenge for interdisciplinary cooperation for the diagnostics and therapy involving pediatricians, dentists, ear nose and throat specialists, orthodontists and oral surgeons.  相似文献   

20.
Trauma und Berufskrankheit - Schmerzen, die ohne anhaltendes Trauma länger als 3 Monate ununterbrochen andauern, werden als chronische Schmerzen bezeichnet. Die Prävalenz...  相似文献   

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