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BACKGROUND: The outcome of 20 patients is summarized in a retrospective study to identify clinical findings that influence the long-term prognosis of postoperative endophthalmitis. PATIENTS: Between 1991 and 1997 a total of 20 patients with postoperative endophthalmitis were admitted. Median age was 80 years (range: 9-95), 11 patients were male, 9 female. Sixteen pars-plana vitrectomies, 2 anterior vitrectomies and 2 rinsings of the anterior chamber without vitrectomy were performed. Furthermore, all patients received intraocular and systemic antibiotic treatment. For microbiological investigation, specimens from vitreous, anterior chamber and conjunctiva were sent in. Long-term outcome was controlled for an average of 14 months after treatment of the endophthalmitis (range: 4-36 months). RESULTS: At the end of treatment, 40% of patients had a visual acuity of 0.4 or better, 80% had 1/20 or better. Patients with a preoperative visual acuity of at least hand movement had a better postoperative visual outcome than patients with only light perception. Visual acuity was better in patients with chronic endophthalmitis than in patients with acute or subacute endophthalmitis. In patients with chronic or subacute endophthalmitis, improvement of visual acuity was found some months after the operation more often than in patients with acute endophthalmitis. However, in 40% of cases with an acute onset, no improvement or even worsening of the visual acuity was documented. Best postoperative results were found after infection with Staphylococcus epidermidis and Propionibacterium acnes. CONCLUSION: Important prognostic factors of postoperative endophthalmitis are visual acuity, the onset of the endophthalmitis (acute, subacute or chronic) and the microbiological findings. At the time of surgery and antibiotic treatment, visual acuity should be at least hand motion to expect an improvement in the visual outcome.  相似文献   

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Fragestellung: Im Rahmen einer retrospektiven Studie sollte das Patientengut mit postoperativer Endophthalmitis bezüglich prognostischer Gesichtspunkte ausgewertet werden.  相似文献   

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This review discusses the current therapy for bacterial keratitis, especially that using quinolones of the fourth generation. In addition, the importance of additive steroids is discussed. Steroids should be administered at a low dose and tapered off slowly, whereas antibiotics should be applied at a high dosage and discontinued abruptly.  相似文献   

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Zusammenfassung Hintergrund. Bei ausgedehnten Verschlüssen der pr?sakkalen bzw. der gesamten Tr?nennasenwege erfordert die funktionelle Rehabilitation den Neuaufbau der tr?nenableitenden Strukturen. Die operativ geschaffene Tr?nenableitung aus dem Bindehautsack wird durch ein Kunststoffimplantat sichergestellt. Neben anderen Kriterien soll der Einfluss der verwendeten Materialien Polyethylen und Silikonkautschuk auf das funktionelle Ergebnis überprüft werden. Patienten und Methode: Zwischen 9/1978 und 2/1999 erfolgten an der Augenklinik Halle insgesamt 37 fortlaufend dokumentierte Konjunktivodakryozystorhinostomien sowie modifizierte Operationen (1mal beidseits) an 36 Patienten (22 M?nner und 14 Frauen) im Alter von 9–76 Jahren (durchschnittlich 35,2 Jahre). Die bis 1990 mit Polyethylenr?hrchen durchgeführten Operationen (Gruppe I: n=23) wurden denen seit 1991 mit Silikonr?hrchen (Gruppe II: n=14) gegenübergestellt. In dieser retrospektiven Studie wurden die Krankenakten ausgewertet und die Patienten nachuntersucht. Ergebnisse: Ursache dieser schwerstgesch?digten Tr?nenwege waren Unf?lle (n=21), Fehlbildungen (n=8), chronische Entzündungen (n=5) sowie Tumoren (n=2). Es kamen die Konjunktivodakryozystorhinostomie (KDR, n=23), die Konjunktivodakryozystostomie (KD, n=10) und die Konjunktivorhinostomie (KR, n=4), 21mal am rechten und 16mal am linken Auge zur Anwendung. In der Gruppe I wurde nach 14 von 23 Operationen (61%) eine funktionelle Heilung erzielt, in der Gruppe II nach 10 von 14 Operationen (72%). Die Polyethylenr?hrchen wurden durchschnittlich 15 Monate belassen (4mal Spontanabsto?ung), die Silikonr?hrchen 12 Monate (4mal Spontanabsto?ung). Schlussfolgerungen: Zerst?rung oder angeborenes Fehlen der Tr?nenr?hrchen sowie angrenzender Strukturen machen bei entsprechenden Beschwerden die operative Rekonstruktion der ableitenden Tr?nenwege erforderlich. Mit Einführung der Silikonr?hrchen konnte die Prognose dieser Operationsverfahren weiter verbessert werden.   相似文献   

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Zusammenfassung Es werden zwei Fälle von Lymphangiom der Orbita beschrieben. Die histologische Untersuchung und der Vergleich der beiden Geschwülste führt zu der Auffassung, daß das Vorhandensein des lymphatischen Gewebes in den Orbitalymphangiomen nicht kongenitalen Ursprungs ist, sondern sekundär entsteht und auf den Reiz zurückzuführen ist, welchen die Blutungen und das Fortschaffen des Blutes darstellen.  相似文献   

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BACKGROUND: In cases of unilateral paralyses of a lateral rectus, different operative procedures are recommended in the literature. Six typical cases are presented in this paper. METHODS AND RESULTS: Fourteen days after neurosurgical transsection of the abducens nerve, no restriction of abduction was found. The transposition procedure according to Hummelsheim was performed with good results. In three long-standing cases, botulinum toxin was used to ameliorate the contracture of the tight medial rectus muscle. In all cases no limitation of abduction was found intraoperatively, making the transposition procedure much easier to perform. In another complicated case, a unilateral recession/resection procedure was carried out. The postoperative alignment was good, but the motility and the useful field of binocular vision were restricted. In the last case, the absent function of the lateral muscle was restored using a silicon rod fixed in the lateral wall of the orbit. The field of binocular single vision ranged from 12 degrees adduction to 23 degrees abduction 3 months after operation. CONCLUSIONS: Second operations are easy to perform on completely transposed muscles and in cases of recession/resection procedures, but not easy nor predictable after Hummelsheim operations. Botulinum toxin is a useful adjunct in cases of sixth nerve paralyses.  相似文献   

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