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1.
本文报道经临床表现和心电图确诊新生儿心律失常56例,其中房性早搏15例,室性早搏12例,室上阵发性心动过速10例,先天性传导阻滞6例,窦性心动过缓6例,右束支阻滞6例,新生儿心律失常类型以房性早搏最多;其次是室性早搏,室上性阵发性心动过速,房室传导阻滞。  相似文献   

2.
本文报道经临床表现和心电图确诊新生儿心律失常56例,其中房性早搏15例(26.7%),室性早搏12例(21.4%),室上性阵发性心动过速10例(17.8%),先天性房室传导阻滞6例(10.6%),窦性心动过缓6例(10. 6%),右束支阻滞6例(10.6%),新生儿心律失常类型以房性早搏最多:其次是室性早搏、室上性阵发性心动过速、房室传导阻滞.新生儿心律失常的病因以感染为主,本文感染29例(51.7%),其次心脏结构异常,先天性房室传导阻滞6例(10.6%),文中讨论了新生儿心律失常的治疗及其结果.  相似文献   

3.
张慧勇 《医学信息》2007,20(11):999-1000
目的通过24h动态心电图(DCG)检测,探讨老年人心律失常与年龄、疾病的关系及其临床特点。方法收集本院心电图科2004年1月~2006年10月住院的经DCG检查存在心律失常的老年患者共200例,其中男性124例,女性76例,年龄60~95岁。按年龄分为3组:60~69岁组(32例,16%),70~79岁组(95例,47.5%),80岁以上组(73例,36.5%);按期前收缩分为:房性早搏(APC)组,室性早搏(VPC)组,房性早搏合并室性早搏(APC VPC)组;按传导阻滞分为:右束支传导阻滞(RBBB)组包括完全性/不完全性右束支传导阻滞(CRBBB/ICRBBB)和左束支传导阻滞(LBBB)组包括左前分支传导阻滞(LAH)左前分支传导阻滞 完全性/不完全性右束支传导阻滞(LAH CRBBB/ICRBBB)并对心律失常进行相关对比分析。结果不同年龄组间比较平均心率、最快及最慢心率无显著差异(P>0.05),期前收缩及室内传导阻滞组间比较有差异(P<0.05)。结论随年龄增加心律失常明显增多的主要原因是器质性心脏病,DCG对老年人心律失常的检出与评估有重要的临床意义。  相似文献   

4.
目的 探讨慢性肺源性心脏病并发心律失常的临床特点.方法 对本院2006年1月~2008年12月间121例慢性肺心病患者的临床资料进行回顾性分析.结果 经心电图和心电监护时检查发现121例患者中并发心律失常者78例,占64.46%.心律失常表现为窦性心动过速、窦性心动过缓、房性早搏、室性早搏、心房颤动、心房扑动、阵发性房性心动过速(包括紊乱性房性心动过速)、阵发性室性心动过速、一度或二度房室传导阻滞、右束支传导阻滞(完全性或不完全性)、左束支传导阻滞(完全性或不完全性)、左前分支传导阻滞.Ⅰ°心衰22例,心律失常9例(40.9%);Ⅱ°心衰 41例,心律失常25例(60.97%);Ⅲ°心衰58例,心律失常44例(75.86%).三组之间有非常显著差异(P均<0.01),提示心衰程度越重,并发心律失常率越高.结论 心律失常是慢性肺心病最常见的并发症之一,肺心病并发心律失常是多种多样的、可变的,了解其心电图特点对慢性肺心病的诊断和治疗具有重要的临床意义.  相似文献   

5.
目的 探讨扩张型心肌病发生心律失常的类型及原因,加深对本病的认识.方法 回顾分析212例扩张型心肌病心律失常的发生率、类型以及与心功能、房室大小的关系.结果 其心律失常发生率92.7%,以传导阻滞占首位,占心律失常68.5%,其次为室性心律失常,占心律失常65.1%,且室性心律失常的发生与左室扩大有关(P<0.05).心房颤动的发生与左房扩大有关(P<0.01).结论 扩张型心肌病的心律失常发生率高,且多样易变,其发生与广泛心肌纤维化致心电生理异常,影响心肌细胞的电传导和自律性有关.  相似文献   

6.
心动过速性心肌病是以持续或间断心动过速为基本病因,以心脏扩大,心室壁变薄,心脏收缩和(或)舒张功能障碍为主要病理改变,类似于扩张型心肌病样改变的一类临床综合征。对于心动过速性心肌病,目前主要有药物和射频消融术两组治疗方式。大部分抗心律失常类药物均具有一定的毒副作用,会导致心律失常,患者的耐受性受到一定的影响。随着技术的不断发展,射频消融术已逐步应用到临床当中治疗各种快速性心律失常。房室结内折返和房室折返性心动过速根治成功率达97.8%,特发性室速成功率可达92.7%,而房扑、房颤的成功率为50%-90%。我们采用射频消融术治疗46例心动过速性心肌病患者,效果显著,现报告如下。  相似文献   

7.
采用心电监护快速静注ATP10~60mg治疗室上性心动过速(PSVT)52例(76例次),其中22例由食道心房调搏程序刺激诱发。结果,有效90.38%、无效9.62%。ATP对自律性增高及原发病因未除的PSVT疗效差。出现严重心律失常3例:13s的窦性心律、20s的短阵室性心动过速及25s的Ⅲ房室传导阻滞(心室率28次/min)各1例。另用ATP60mg静注治疗2例室性早搏二联律亦有效。  相似文献   

8.
ⅳ羟自由基清除剂甘露醇,1.1mol/L 2g/kg和3 g/kg可分别使哇巴因致豚鼠LD_(100)由298.54±33.30 μg/kg增高至367.44±44.58μg/kg(P<0.05)和398.49±35.39 μg/kg(P<0.01)。甘露醇略可提高哇巴因致心律失常发生的阈值,但无统计学意义。取哇巴因致心脏出现室性早搏、室性心动过速、室性纤维性颤动和心跳停止时的左室游离壁心肌,用透射电子显微镜观察心肌超微结构的改变,结果表明心肌细胞膜结构发生明显的破坏,并随中毒的加重,心肌结构的破坏亦更严重。  相似文献   

9.
目的:统计分析急性心肌梗塞时心律失常发生的心电图资料,讨论急性心肌梗塞心律失常的发生与梗塞面积的关系。方法:回顾分析我院2006年6月以来68例急性心肌梗塞病人发生心律失常的心电图资料,进行分类总结。结果:窦性心动过缓8例(11.8%),Ⅰ-Ⅲ度房室传导阻滞3例(4.4%),室性早搏36例(52.9%),心房纤颤7例(10.3%),房性早搏5例(7.4%),窦性心动过速9例(13.2%)。结论:大面积急性心肌梗塞较小面积急性心肌梗塞心律失常发生率高,恶性程度高,危险性大。  相似文献   

10.
李春山 《医学信息》2010,23(13):2180-2180
目的探讨慢性肺源性心脏病并发心律失常的临床特点。方法对本院2006年1月-2008年12月间121例慢性肺心病患者的临床资料进行回顾性分析。结果经心电图和心电监护时检查发现121例患者中并发心律失常者78例,占64.46%。心律失常表现为窦性心动过速、窦性心动过缓、房性早搏、室性早搏、心房颤动、心房扑动、阵发性房性心动过速(包括紊乱性房性心动过速)、阵发性室性心动过速、一度或二度房室传导阻滞、右束支传导阻滞(完全性或不完全性)、左柬支传导阻滞(完全性或不完全性)、左前分支传导阻滞。I&#176;心衰22例,心律失常9例(40.90石);II&#176;心衰41例,心律失常25例(60.97%);III&#176;心衰58例,心律失常44例(75.86%)。三组之间有非常显著差异(P均〈0.01),提示心衰程度越重,并发心律失常率越高。结论心律失常是慢性肺心病最常见的并发症之一,肺心病并发心律失常是多种多样的、可变的。了解其心电图特点对慢性肺心病的诊断和治疗具有重要的临床意义。  相似文献   

11.
Over 200 schizophrenic patients belonging to three major and interrelated pedigree complexes have been investigated over the past 30 years in a North Swedish geographically isolated population, presently numbering about 6,000. An intensive investigation of a number of biochemical correlates and genetic markers in a few selected families belonging to one of the major pedigrees has indicated new strategies for the current research program.
Schizophrenia, as defined operationally, is significantly associated with decreased activities of two enzymes (1) blood platelet monoamine oxidase, (2) plasma dopamine-β-hydroxylase, and (3) with the genetic marker Gc2 (group specific antigen). Both enzymes are subject to genetic variation. A positive score for linkage between schizophrenia and low plasma DBH activity has been calculated, but, so far, available data are insufficient for discrimination between linkage and partial contribution of genetically controlled low plasma DBH to the pathogenesis of the disease. Alternatively, both mechanisms could be involved.
As a model for continued research, schizophrenia is explained as based on a double dominant-recessive genotype (Aabb), representing a vulnerability which in about 50 % of cases develops into clinical schizophrenia. It is suggested that the dominant mutation (A) operates on or affects MAO activity, and that the recessive genotype (bb) is instrumental in low variates of DBH activity and very likely such variates within the normal range of physiological variation. Moreover, it is suggested that the combined effects of MAO- and DBH-reduced efficiency on the metabolism of e.g. dopamine could be an essential pathogenic mechanism for the schizophrenic illness which is segregating in this population.  相似文献   

12.
Most bodily functions require the coordinated actions of complementary and supplementary paired muscle groups. Where this essential muscular cooperation is lacking, hollow organs may burst and others become literally screwed up, giving rise to many similar spastic diseases such as Torticollis, Twisted ovarian cyst, Torsion of the Testis, Volvulus of the intestines, Varicose Veins, Megacolon, Aortamegaly, Scoliosis, Erb's Palsy, Peyronie's Disease, Main-en-Griffe, Undescended Foot (Pes Cavus), Talipes, Strabismus. Spasm is “panenepidemic” and unclassified examples of Torsion Dystonia and Dyskinesia really are as common as debt and taxes.  相似文献   

13.
Zusammenfassung Eine Reihe pathologischer Zustände bedingen Magnesiummangel. Zustände mit Hypermagnesämie sind ebenfalls bekannt, doch wesentlich seltener. Für den Kardiologen beachtenswert ist, daß unter Therapie mit bestimmten Diuretica bei Herzinsuffizienz, bei Herzinfarkt, Kardiomyopathie, Digitalisintoxikation und bestimmten Herzrhythmusstörungen Hypomagnesämie beobachtet wurde. Leider kann in der klinischen Routine nur ein extracelluläres Magnesiumdefizit durch Serumbestimmungen gemessen werden; über Magnesiummangel einzelner Organe kann nichts ausgesagt werden. Hinweise für Magnesiummangel geben aber neben der Messung des Serumspiegels Anamnese, klinischer Befund, bestimmte EKG-Veränderungen wie auch evtl. Hypokalämie, ein Zustand, bei dem sich oft — besonders bei Aldosteronismus — parallele Veränderungen zeigten.Tierexperimente deuten darauf hin, daß infarktähnliche Läsionen unter Magnesiummangel entstehen, doch ob Herzinfarkt beim Menschen durch Magnesiummangel ausgelöst werden kann, ist noch ungeklärt. In Leichenherzen zeigte sich im Infarktgebiet neben Calciumakkumulation signifikanter Magnesiumverlust, wobei unklar blieb, ob sich Ursache oder Folge des Infarktes widerspiegelten. Falls ein ursächlicher Zusammenhang besteht, ist er im Myokardstoffwechsel selbst zu suchen, wie bei der Alkoholkardiomyopathie, wo myokardialer Magnesiummangel zumindest als pathogenetischer Teilfaktor anerkannt wird. Andererseits versucht man aber auch Beziehungen zwischen Atherosklerose, Blutgerinnung und Hypomagnesämie herzustellen, in der Meinung, daß Magnesiummangel auch über den coronaren Pathomechanismus des Herzinfarktes wirken könnte. Sicher scheint, daß gewisse EKG-Veränderungen und Herzrhythmusstörungen durch einen irritierten Magnesiumhaushalt bedingt sein können, da sie bei Gabe bzw. Entzug von Magnesium verschwinden. Daß Magnesiummangel die Glykosidtoleranz verringert, wird tierexperimentell bestätigt. Unter Hypomagnesämie bewirkt Acetylstrophanthidin eher und länger Rhythmusstörungen als ohne, außerdem lassen diese sich durch Magnesiumgaben eliminieren. Da in gewissen Fällen spontane und digitalisinduzierte Herzrythmusstörungen durch Magnesiuminjektionen beseitigt wurden, scheint Magnesium als Therapeuticum angebracht. Einsatz verschiedener Magnesiumsalze bei Angina pectoris, degenerativen Herzerkrankungen und Herzinsuffizienz ohne geprüften und offensichtlich gestörten Magnesiumhaushalt ist fragwürdig, weil keine eindeutigen klinischen Erfolgsbeweise vorliegen. Immerhin mag es aber larvierte, durch Serumbestimmungen nicht erfaßbare Mangelzustände geben. Allgemein erscheint es aus kardiologischer Sicht ratsam, den Magnesiumhaushalt zu überwachen und in entsprechenden Fällen auszugleichen, um möglichen Myokardläsionen oder fatalen Herzrhythmusstörungen entgegenzuwirken.  相似文献   

14.
HLA-A,-B,-C,-DRB1 and -DQB1 alleles have been studied in Chimila Amerindians from Sabana de San Angel (North Colombian Coast) by using high resolution molecular typing. A frequent extended haplotype was found:HLA-A*24:02-B*51:10-C*15:02-BRB1*04:07-DQB1*03:02 (28.7%) which has also been described in Amerinndian Mayos Mexican population (Mexico, California Gulf, Pacific Ocean). Other haplotypes had already been found in Amerindians from Mexico (Pacific and Atlantic Coast), Peru (highlands and Amazon Basin), Bolivia and North USA. A geographic pattern according to HLA allele or haplotype frequencies is lacking in Amerindians, as already known. Also, five new extended haplotypes were found in Chimila Amerindians. Their HLA-A*24:02 high frequencies characteristic is shared with aboriginal populations of Taiwan; also, HLA-C*01:02 high frequencies are found in New Zealand Maoris, New Caledonians and Kimberly Aborigines from Australia. Finally, this study may show a model of evolutionary factors acting and rising one HLA allele frequency (-A*24:02), but not in others that belong to the same or different HLA loci.  相似文献   

15.
Introduction: The etiology of atopic dermatitis (AD) is multifactorial with interaction between genetics, immune and environmental factors.

Areas covered: We review the role of prenatal exposures, irritants and pruritogens, pathogens, climate factors, including temperature, humidity, ultraviolet radiation, outdoor and indoor air pollutants, tobacco smoke exposure, water hardness, urban vs. rural living, diet, breastfeeding, probiotics and prebiotics on AD.

Expert commentary: The increased global prevalence of AD cannot be attributed to genetics alone, suggesting that evolving environmental exposures may trigger and/or flare disease in predisposed individuals. There is a complex interplay between different environmental factors, including individual use of personal care products and exposure to climate, pollution, food and other exogenous factors. Understanding these complex risk factors is crucial to developing targeted interventions to prevent the disease in millions. Moreover, patients require counseling on optimal regimens for minimization of exposure to irritants and pruritogens and other harmful exposures.  相似文献   


16.
Starting with the integument, we see many organs are contractile sacs or multiples thereof, which tubes or bags constitute the major part of the entire body. Recognition of this basic unit and its characteristics sheds new light, individually and collectively, on many disorders previously considered unrelated. Muscular tears and perforations develop in the walls of these chambers, being no way peculiar to those organs, wherein, hydrochloric acid occurs. So, it is not necessary to explain the absence of excessive acid from patients who exhibit holes in the gastric, uterine, aortic, duodenal, rectal, pulmonary, retina, and other walls. Muscle, not acid is the great common factor relating idiopathic disorders in the gastrointestinal tract to each other and to similar diseases in other systems. When the units are linked together, the lesions tend to appear as arthropathies, i.e. at the joints. Rephrasing common-place observations, frees us from conventional, conceptual cul-de-sacs. An observation is only as good as its interpretation, so all possibilities must be considered, otherwise, we will remain blinded by our misconceptions.  相似文献   

17.
Renal dysplasia and asplenia in two sibs   总被引:2,自引:0,他引:2  
A family is reported in which two sibs, one male and the other female, both died within 24 hours of birth with enlarged polycystic kidneys. Postmortem histology in the second child showed gross renal dysplasia. In both children the pancreas was enlarged, nodular and cystic but the liver appeared macroscopically normal. In the second child, histological examination confirmed pancreatic fibrosis with cystic dilation of ducts, but showed portal fibrosis with bile duct proliferation in the liver.
This combination of findings is very reminiscent of those in a girl and her brother reported by Ivemark et al. (1959). The children reported here also showed absence or hypoplasia of the spleen, cardiac anomalies and other features of the Ivemark syndrome (Ivemark 1955), a quite different, usually sporadic, congenital disorder. It is suggested that the children described here have a distinct lethal congenital disorder, probably inherited in an autosomal recessive manner.  相似文献   

18.
Zusammenfassung Der Einfluß von verschiedenen Nahrungsmitteln auf Methoden zur Bestimmung von Adrenalin (AD), Noradrenalin (NA), Vanillinmandelsäure (VMS), Metanephrinen (MN), Homovanillinsäure (HVS) und 5-Hydroxyindolessigsäure (5-HIE) im 24 h-Harn zur Diagnose des Phäochromozytoms bzw. Karzinoid-Syndroms wurde untersucht. Die in die Untersuchung einbezogenen Nahrungsmittel waren: Tee, Kaffee, Mandeln, Ananas, Käse, Walnüsse, Vanillepudding, Bananen, Tomaten und Milchschokolade. Außerdem wurde der Einfluß des Zigarettenrauchens auf die Bestimmung von AD, NA, VMS und MN untersucht.Walnüsse führten zu einer starken Erhöhung der 5-HIE-Ausscheidung. Bananen erhöhten die Ausscheidung von AD, NA, VMS, MN und 5-HIE. Kaffee und Ananas bewirkten eine geringe Zunahme der MN-Werte. Rauchen von 20–30 Zigaretten/Tag beeinflußte keine der vier Variablen.Wenn die beschriebenen Methoden benutzt werden, sollte lediglich auf den Verzehr von Bananen und Walnüssen vor und während der Harnsammelperioden verzichtet werden, da die oberen Normgrenzen im Harn überschritten werden könnten. Ein Verzicht auf Kaffee und Ananas in normalen Mengen ist nicht erforderlich. Es besteht kein Anlaß, weiterhin die bisherigen umfangreichen Restriktionen der übrigen Nahrungsmittel beizubehalten.  相似文献   

19.
《Human immunology》2020,81(5):193-194
Huastecos or Teenek Amerindians are presently living at North East Mexico (San Luis Potosi State). They have probably one of the most ancient culture of Mexico and Central America together with Mayas and Olmec groups with which also show close relationships. Proximity to Atlantic Ocean/Mexican Gulf originated that Spaniards had very early contact with them at about 1519 CE or before. In the present paper we have aimed to study HLA gene profile which may be useful for HLA and disease epidemiology and transplant programs in Teeneks. HLA-DRB1*04:07, -DRB1*14:06 and -DRB1*04:11 have been found in high frequency like in other Amerindian groups. High frequency typical Amerindians HLA extended haplotypes have been found, such as A*02-B*35-DRB1*04:07-DQB1*03:02; A*68-B*39-DRB1*04:07-DQB1*03:02 and A*02-B*39-DRB1*04:07-DQB1*03:02; also new haplotypes have been described, like A*02-B*52-DRB1*04:11-DQB1*03:02, A*68-B*35-DRB1*14:02-DQB1*03:01 and A*68-B*40-DRB1*16:02-DQB1*03:01. Genetic proximity is observed not only to linguistically close Mayans, but also to Mazatecans, Mixtecans and Zapotecans, who speak an altogether different languages; it shows once more that genes and languages do not correlate. This population was greatly diminished after European contact between 1500 and 1600 years CE; in fact, North and South America First Inhabitants population was brought from 80 down to 8 million people because of diseases (i.e.: measles, smallpox or influenza), slavery and war.  相似文献   

20.
Dimebon, an antihistamine agent, exerts a moderate antianginal effect, improving the function of ischemic focus in the myocardium and decreasing the necrotic zone in experimental myocardial infarction. Dimebon is less active than obsidan, finoptin (except for the size of the necrotic zone), and cordaron. Translated fromByulleten' Eksperimental'noi Biologii i Meditsiny, Vol. 122, No. 12, pp. 642–644, December, 1996  相似文献   

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