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相似文献
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BACKGROUND AND PURPOSE: Stroke symptoms are caused in 10 to 15% by intracerebral hemorrhage. From the clinical examination it is often impossible to differentiate intracerebral hemorrhage from cerebral ischemia. To exclude intracerebral hemorrhage as the cause of clinical symptoms a CT is usually performed. The aim of our study was a direct comparison of the sensitivity of Computed Tomography and MRI using different MR sequences for the detection of acute intracerebral hemorrhage. METHODS: In 8 male Wistar rats intracerebral hemorrhage was induced by infusion of collagenase into the caudate nucleus. After 1hour the brains were subsequently imaged with CT and MRI using T2- and T1-weighted Spin Echo sequences, diffusion-weighted sequences, T2*-weighted gradient echo sequences and FLAIR-sequences. Visibility of the intracerebral hemorrhage was examined using a scoring system from 1 = not visible to 5 = excellent visible. Finally, the intracerebral hemorrhage was verified by histological staining. RESULTS: In all animals, intracerebral hemorrhage was visible in T2*-weighted gradient echo and diffusion weighted MR images 1 h after infusion of collagenase. T2- and PD-weighted SE images were positive in 7/8 rats. T1-weighted images revealed signal changes in 5/8 rats, and FLAIR sequence was positive in 8/8 rats. In CT intracerebral hemorrhage was only visible in 3/8 rats. When measuring the increase of Hounsfield units within the suspected hemisphere we saw a mean increase of 7% compared to the normal hemisphere in 3/8 rats. CONCLUSIONS: In this animal model, T2*-weighted magnetic resonance imaging proved to be the most sensitive imaging modality in the detection of acute intracerebral hemorrhage and is by far more sensitive than CT.  相似文献   

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Hintergrund und Ziel: Die Symptome eines Schlaganfalls sind in 10 bis 15% durch eine intrazerebrale Blutung verursacht. Oft ist es in der klinischen Untersuchung nicht m?glich, zwischen einer intrazerebralen Blutung und einer zerebralen Isch?mie zu differenzieren. Um eine intrazerebrale Blutung bei Schlaganfallsymptomatik auszuschlie?en, wird in der Regel zuerst eine Computertomographie (CT) durchgeführt. Ziel der vorliegenden Studie ist ein direkter Vergleich der Sensitivit?t der CT mit verschiedenen magnetresonanztomographischen (MR) Sequenzen in der Diagnostik der akuten intrazerebralen Blutung.  相似文献   

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Multislice computed tomography (MSCT) of the pulmonary arteries has overcome the limitations of single-slice CT and is accepted as the sole reference standard for imaging pulmonary embolism (PE) in many institutions. This technique provides the opportunity of efficient risk stratification to enable adequate differential therapy. With a low or intermediate pretest probability and a negative CT angiography (CTA), relevant PE can be ruled out safely. In >30% further diagnoses other than pulmonary embolism, e.g., pneumonia or aortic aneurysm, can be established on the basis of thoracic CTA.This article discusses the present role of MSCT in diagnostic imaging of PE and provides optimized acquisition protocols as well as practical aspects for secondary image reconstruction. Examples of typical imaging features of PE are shown. Diagnostic algorithms for daily emergency practice are discussed with respect to artifacts and pitfalls in image interpretation.  相似文献   

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Zusammenfassung Klinische Untersuchungen an Patienten mit systemischer Sarkoidose sprechen in 5%, Autopsieberichte in 25% für eine Beteiligung des Zentralnervensystems. Ziel der Studie ist eine Beurteilung der Beitrags der Magnetresonanztomographie (MRT) in der Diagnostik der Neurosarkoidose. Die MR-Tomogramme von 22 Patienten mit gesicherter Sarkoidose und neurologischer Symptomatik wurden retrospektiv ausgewertet. H?ufigstes klinisches Symptom der Neurosarkoidose war eine Fazialisparese (10 Patienten). MR-tomographisch konnte eine Vielzahl verschiedener Befunde erhoben werden: periventrikul?re und Marklagerl?sionen in T2-gewichteten Bildern in 46%, multiple bzw. miliare supratentorielle und infratentorielle L?sionen in 36%, solit?re intraaxiale Raumforderungen in 9%, solit?re extraaxiale Raumforderungen in 5% und meningeale Kontrastmittelanreicherung (nodul?r oder diffus) in 36%. Schlu?folgerung: Die MR-tomographischen Befunde bei Neurosarkoidose sind oft wenig spezifisch. Die Diagnose wird meist bei gleichzeitigem Nachweis sarkoidosetypischer Granulome in anderen Organen gestellt, eine isolierte zerebrale Manifestation kann erhebliche diagnostische Schwierigkeiten bereiten. Die Neurosarkoidose sollte bei unklaren zerebralen Symptomen und Befunden stets in die Differentialdiagnose einbezogen werden, weil sie behandelbar ist.   相似文献   

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Klinische Untersuchungen an Patienten mit systemischer Sarkoidose sprechen in 5%, Autopsieberichte in 25% für eine Beteiligung des Zentralnervensystems. Ziel der Studie ist eine Beurteilung der Beitrags der Magnetresonanztomographie (MRT) in der Diagnostik der Neurosarkoidose. Die MR-Tomogramme von 22 Patienten mit gesicherter Sarkoidose und neurologischer Symptomatik wurden retrospektiv ausgewertet. H?ufigstes klinisches Symptom der Neurosarkoidose war eine Fazialisparese (10 Patienten). MR-tomographisch konnte eine Vielzahl verschiedener Befunde erhoben werden: periventrikul?re und Marklagerl?sionen in T2-gewichteten Bildern in 46%, multiple bzw. miliare supratentorielle und infratentorielle L?sionen in 36%, solit?re intraaxiale Raumforderungen in 9%, solit?re extraaxiale Raumforderungen in 5% und meningeale Kontrastmittelanreicherung (nodul?r oder diffus) in 36%.  相似文献   

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